TR | EN
Eğitim Programının Temel Özellikleri

 

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim programı amaç ve hedefleri mezun yeterlilikleri şeklinde, “hekim”, “iletişimci”, “ekip üyesi”, “lider-yönetici”, “sağlık savunucusu”, “etik-profesyonel”, “sağlık hizmeti sunucusu”, “bilimsel-yaşam boyu öğrenen” rolleri üzerinden tanımlanmış, bu başlıklar altında eğitim programının amaçları, hedefleri ve program çıktıları yıllara ve program evrelerine göre belirlenmiştir.

Fakültemiz eğitim öğretim programı, ders konuları ve saatleri arasında koordinasyon esasına göre düzenlenmiş olan, yatay ve dikey entegrasyon dikkate alınarak entegre sistemle yürütülür. Bu koordinasyon 1., 2. ve 3. sınıflarda ders kurulları şeklinde uygulanır. İlk üç sınıfta eğitim‐öğretim yılı bir bütündür ve sınıf geçme sistemi üzerine kurgulanmıştır. Dördüncü ve beşinci sınıflarda eğitim klinik uygulamalar/döngüler şeklinde düzenlenmiştir. Kanıta ve topluma dayalı bir sistem üzerinden yürütülmektedir. Her bir klinik uygulama diğerlerinden bağımsız olarak değerlendirilir ve kredilendirilir. Eğitim öğretim yılında ilk üç sınıfta sistem temelli bir yaklaşım izlenmek suretiyle 1. sınıf dersleri 5 ders kurulu, 2. ve 3. sınıf dersleri ise 6’şar ders kurulu halinde; klinik uygulamalarda disiplin temelli bir yaklaşımla, 4. sınıf dersleri 4 döngü, 5. sınıf dersleri ise 7 döngü olacak şekilde yapılandırılmıştır. Altıncı sınıf, 12 ay süreli “Aile Hekimliği Dönemi” olarak adlandırılır.

Birinci sınıfta, öğrencilere molekül, hücre, doku, organ ve sistemlerin yapıları ve işlevleri, davranış psikolojisi, hekim toplum ilişkisi, temel iletişim teknikleri, bilgiye ulaşma araç gereçlerinin kullanımı konuları; ikinci sınıfta ise insan vücudunu oluşturan doku, organ ve sistemlerin normal yapısı, gelişimi ve işlevlerinin anatomisini, histolojisini, fizyolojisini, biyokimyasını, biyofiziğini, immünolojisini, birbirleri ile etkileşimlerini; hastalık oluşturacak mikroorganizmalar, enfeksiyon etkenleri ve mekanizmaları; hücre ve doku zedelenmesi ile neoplazi konularında bilgi kazandırılması amaçlanmıştır.

İlk iki sınıfta “Olgu Temelli Klinik Korelasyon” dersleri ile öğrencilerin hastalık olgularıyla erken dönemde tanışmaları ve temel bilimler derslerinin öğrenilme amaçlarını kavramaları hedeflenmektedir. Proje dersleri ile öğrencilerimizin sorumlu öğretim üyeleriyle birlikte bir araştırmayı bilimsel ilke ve yöntemleri kullanarak planlayabilme yetkinliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Birinci sınıfı başarı ile tamamlayan öğrenciler, yaz tatili döneminde on iş günü süre ile 1. basamak sağlık kuruluşunda; 2. sınıfı başarı ile tamamlayan öğrenciler 2. ya da 3. basamak sağlık kuruluşunda Zorunlu Gözlem Eğitimlerini yaparlar. Gözlem eğitimini tamamlamış olmak 3. sınıfa başlamak için ön koşuldur.

Üçüncü sınıf öğrencilerine klinik öncesi organ ve sistem bozukluklarının etiyopatogenez ve patoloji bilgisi, organ, sistem ve psikiyatrik hastalıklara ilişkin klinik akıl yürütme, anamnez, tanı,  ayırıcı tanı, tedavi, akılcı ilaç kullanımı bilgi ve becerisinin kazandırılması, hastaya bütünsel ve etik yaklaşım ile birinci basamağa özgü toplum ve birey bazlı koruyucu hizmetlerin yürütme becerisi, toplumu tanıyan, toplumun sağlık sorunlarını bilen, topluma tanı koyabilen koruyucu hekimlik hizmetlerini başarı ile yürütebilecek bilgi ve becerilerle donatılmış hekimlerin yetiştirilmesi amaçlanmıştır.

İlk üç sınıfta teorik dersler amfi dersleri olarak işlenmekte, pratik uygulamalar laboratuvar ortamında yapılmaktadır.  Mesleki beceriler dersi ile becerilerin kazandırılması ve geliştirilmesi, PDÖ oturumları ile mesleksel bakış açısı ve tutum kazandırılması, paneller ile ilgili kurullarda öğretim üyesinin sunumunun ardından öğrencilerin interaktif katılımları amaçlanmıştır.

Dördüncü ve beşinci sınıflarda disiplin temelli entegrasyonu yapılmış klinik uygulamaların teorik derslerinin ardından, klinik ortamda karnelerinde belirtilen uygulamaların kazanımının sağlanması amaçlanmıştır.

Altıncı sınıf 12 aylık dönemi kapsayan, intörn doktorluk dönemi olarak tanımlanan, intörn karnelerinde tanımlanmış işlem ve becerilerin değerlendirildiği dönemdir.

Tüm sınıfların ölçme değerlendirmesi “Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği” ile tanımlanmıştır. Kurumsal eğitim ve sınav sistemimiz üzerinden öğrenciler şifreleri ile eğitim materyallerine, geri bildirim anketlerine ve ayrıntılı sınav sonuçlarına ulaşabilmektedir.